Stoffenbeurs Dordrecht

Af en toe zijn er van die evenementen, die je graag wil bezoeken. Je hoeft er misschien niet veel te kopen, maar het is altijd fijn om rond te kijken, rond te snuffelen, wat te praten met mensen. Zo’n evenement is de Stoffenbeurs. Vandaag deed deze Dordrecht aan. Ik naai misschien niet (ik hoop het wel nog eens te leren) maar het is altijd leuk om aan die stoffen te voelen, te kijken naar de rijke versieringen die er op geborduurd zijn, te zoeken naar fournituren en te praten met de verkopers en kopers. Ik vind het altijd prettig om op die manier contact te leggen met anderen en te leren van de ander: waarom vinden zij die stof die zo mooi? Wat maakt dat ze liever alpaca hebben dan acryl, ook heb je het dan zeker over een behoorlijk verschil in de aanschafprijs?

IMG_20160619_105659[1]

Zie hier een voorbeeld van wat je kan tegenkomen. Het is toch mooi om naar die kleuren te kunnen kijken? Te turen, hoe ze toch die borduursels aangebracht hebben? Te voelen aan de stoffen? Ik vind dat in ieder geval fantastisch.

IMG_20160619_133311[1]

Naast al dat kijken, praten, voelen, bestuderen, turen en verdere inspiratie opdoen schafte ik tevens deze drie schoonheden aan. Bedoeld voor omslagdoeken, die nog gemaakt moeten worden, maar deze vond ik te mooi om achter te laten. Kortom de Stoffenbeurs was voor mij zeker een inspiratievol evenement. Mocht je zelf nog eens in de gelegenheid komen, dan is zeker een bezoekje aan deze beurs waard.

Auteur: Knitting Gwen

Welkom! Mijn naam is Gwen en ik hou erg van van breien en alles wat met wol, garen, stoffen en dergelijke te maken heeft. Dit kan heel breed zijn: van wat ik zelf maak, wat ik zie bij anderen, op festivals, markten, in musea, kunst, designs enzovoorts. Kortom: ik ben een knitting en yarnaddict!

Geef een reactie

