Langetermijnprojecten

Waarschijnlijk een bekend fenomeen onder breiers: die projecten, die voor je gevoel echt tijden duren. Ze zijn groot, niet zomaar even mee te nemen om in de trein eraan te werken, zodat je er alleen aan kan werken als je thuis bent en de rust hebt.

En ja heel verrassend, zo’n project heb ik ook. Sinds ruim vijf jaar werk ik al aan een deken voor ons tweepersoonsbed. Alleen heeft dat met periodes ook stil gelegen door diverse redenen: ik was het project even zat, andere projecten hadden voorrang (die baby’s bleven maar komen bij familie en vrienden en o ja sinterklaas komt er aan), kortom het leven zat even in de weg. Hij is nog steeds niet klaar.

Alleen hoop ik hem toch nu eens voor komende winter klaar te hebben… Dan heb ik er zes jaar over gedaan. Lijkt me wel een goed gelegenheid…

Heb jij van die projecten, die voor je gevoel een eeuwigheid duren en maar niet af lijken te komen?

Auteur: Knitting Gwen

Welkom! Mijn naam is Gwen en ik hou erg van van breien en alles wat met wol, garen, stoffen en dergelijke te maken heeft. Dit kan heel breed zijn: van wat ik zelf maak, wat ik zie bij anderen, op festivals, markten, in musea, kunst, designs enzovoorts. Kortom: ik ben een knitting en yarnaddict!

2 thoughts on “Langetermijnprojecten”

  1. Ik ben ook bezig met een grote deken. Al járen. Tweederde (2 banen) is inmiddels af, en ook al in gebruik als plaid in de woonkamer. Gebreid van sokkenwol dus lekker warm. Per baan heb ik 10 knotten scheepjeswol gebruikt. Nog 5 en een halve te gaan ….

    Like

    1. Van mij is nog niet in gebruik. Dus dat ligt nog te wachten tot het klaar is. Ik gebruik drie kleuren (ivoorwit, licht- en donkerbruin). Van elke kleur maak ik nog een baan als rand om het deken heen. Ik ben nu nog bij de lichtbruine variant… Ik heb besloten om elke avond in ieder geval iets te breien, al is het maar een paar naalden. Dat betekent ten minste weer een paar naalden erbij. Hopelijk voor komende winter toch wel klaar. Anders ligt die deken daar ook maar… vind ik dan ook weer zonde.

      Like

Geef een reactie

