Kleding op schilderijen

Musea ben ik altijd gek op om te bezoeken. Die zijn altijd het perfecte excuus voor mij, om de toerist te spelen/zijn.

Bij zo’n bezoek let ik ook altijd op de stoffen. Hoe zien die eruit? Zeker de luxere stoffen van de geportretteerden op bijvoorbeeld schilderijen vind ik altijd mooi om te zien.

Kijk je met me mee?

Zomaar wat voorbeelden van beroemde en minder beroemde personen, waar mijn oog viel op de stoffen, de afwerking met bijvoorbeeld borduurwerk, of de kleuren. Voor mij altijd een plezier om naar te kijken.

Auteur: Knitting Gwen

Welkom! Mijn naam is Gwen en ik hou erg van van breien en alles wat met wol, garen, stoffen en dergelijke te maken heeft. Dit kan heel breed zijn: van wat ik zelf maak, wat ik zie bij anderen, op festivals, markten, in musea, kunst, designs enzovoorts. Kortom: ik ben een knitting en yarnaddict!

Geef een reactie

