Klederdrachten museum Veere

Dit voorjaar was ik in een zonnig Zeeland voor een weekend aan het strand. Op de terugweg naar huis lag de kleine, maar pittoreske stad Veere op de route. Laten ze daar nou ook nog een museum hebben met (Zeeuwse) klederdracht: Museum De Schotse huizen… Voor het formaat van de stad was het museum groot, maar er is ook genoeg te zien. Het herinnert aan de handelsbetrekkingen tussen Schotland en Veere, dat stapelplaats was voor Schotse wol. Natuurlijk kwam dit ook terug in de tentoonstelling.

Verder was er ook een mooie overzichtstentoonstelling over klederdracht. Tot slot nog een aantal foto’s van deze klederdracht. Kijk je mee?

Auteur: Knitting Gwen

Welkom! Mijn naam is Gwen en ik hou erg van van breien en alles wat met wol, garen, stoffen en dergelijke te maken heeft. Dit kan heel breed zijn: van wat ik zelf maak, wat ik zie bij anderen, op festivals, markten, in musea, kunst, designs enzovoorts. Kortom: ik ben een knitting en yarnaddict!

Geef een reactie

