Workshops breien

Op de diverse sites zie ik wel eens aankondigingen staan voor workshops of cursussen over bepaalde (brei)technieken. Soms gegeven door een individu, soms door iemand van een wolwinkel.

Zelf ben ik me nog aan het oriënteren, wat ik precies wil doen, welk niveau de workshops zijn, waar ze gegeven worden en ook wanneer. Voor mij is het bijvoorbeeld handig om dit in het weekend of ’s avonds te doen in verband met werk. Maar helaas vallen er daardoor al workshops af, omdat deze bijvoorbeeld alleen doordeweeks overdag gegeven worden.

Hoe is dat bij jou? Heb je weleens workshops gevolgd en hoe waren die?

Auteur: Knitting Gwen

Welkom! Mijn naam is Gwen en ik hou erg van van breien en alles wat met wol, garen, stoffen en dergelijke te maken heeft. Dit kan heel breed zijn: van wat ik zelf maak, wat ik zie bij anderen, op festivals, markten, in musea, kunst, designs enzovoorts. Kortom: ik ben een knitting en yarnaddict!

8 thoughts on “Workshops breien”

  1. Hallo, ik heb al diverse malen workshops gevolgd. Soms van één sessie, soms van meerdere. De meeste zijn in het weekend geweest. Sommige ook op een namiddag in de week. Zelf ben ik nu ook met workshops begonnen, en die vinden in de week ’s avonds plaats. Mogelijks evolueert dit nog. Ben zelf ook nog wat op zoek naar wat het beste is.

    Liked by 1 persoon

  2. Ik heb een basis haakles gevolgd, deze was overdag. En alle andere lessen zijn in de avonduren geweest. Ik woon vlakbij de Echtstudio. Die geven lessen in de avond en op zaterdag, max. 8 personen. De haakles was individueel en bij een ander iemand. Dit was fijn, want ze kon me goed helpen en ik had het daardoor snel door. De andere lessen, dus in een groep, is socialer, maar als je vragen hebt duurt het langer voor je hulp krijgt. En dus voor mijn gevoel gaat het dan langzamer. Ik zou een privé les aanraden als je nog niks kan. Bezit je een basis dan is een groepsles prima te doen.

    Liked by 2 people

  3. Ik heb nog nooit een workshop gevolgd en heb het mij allemaal zelf aangeleerd aan de hand van boekjes. Ja ik ben natuurlijk iets ouder dan jij. Ik ben wel bezig geweest om zelf workshops te gaan geven maar krijg daar weinig tot geen response op. Je kan tegenwoordig zoveel tutorials vinden op Internet en dat is gratis en ik denk dat de meeste mensen gratis leuker vinden. Je mag altijd een vraag stellen als ik je kan helpen doe ik dat graag. Groetjes Karin

    Like

  4. Ik ben ook bij Echtstudio (in Alphen aan den Rijn) geweest. Een aantal jaar geleden, toen ze nog thuis de workshops gaven, heb ik basiskennis haken opgedaan. Inmiddels een paar haakcursussen gedaan (in de winkel) en de cursus sokken breien. Ik brei al vanaf de lagere school, maar om aan sokken te beginnen was nogal een stap voor me, dus vandaar de workshop. Meestal plan ik in weekends, want ’s avonds ben ik vaak ‘gaar’ en dan komt het niet meer zo goed binnen 🙂 In Katwijk zit de Winkel van Jeanette (www.dewinkelvanjeannette.nl) zij geeft ook cursussen. In de zomer zit ze bij een strandtent! Ook heeft ze elke donderdagavond inloop, dan kun je met andere dames aanschuiven met je eigen werkje.

    Liked by 1 persoon

    1. ’s Avonds ben ik doordeweeks ook altijd gaar. In het weekend is dan handiger. Maar de winkel hier in de buurt heeft dan meestal niets. Workshops zijn daar meestal doordeweeks overdag. Maar in andere plaatsen is wel een optie inderdaad. Kijken wat daar de mogelijkheden zijn. Want ik kan me voorstellen, dat een workshop net iets leerzamer kan zijn dan een filmpje op You.Tube. Zeker als je soms aan het priegelen bent…

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

