Folkloristische trend?

Regelmatig kijk ik in breitijdschriften om op die manier inspiratie op te doen voor een volgend project (ach, ik heb er nog vijf liggen, waarom niet nog eentje erbij?:-)). De laatste tijd valt me op, dat kledingstukken uit Duitse klederdracht toch langzamerhand hun weg schijnen te vinden naar Nederlandse breitijdschriften.

Deze staat in de speciale uitgave Mutsen, sjaals en accessoires van Fantastische brei- en haakideeën, editie oktober 01/2016.

De twee foto’s hierboven zijn terug te vinden in Breien en haken met Style nummer 26.

Aangezien ik dit soort kleding leuk vind om te volgen en op den duur wellicht ook te maken, ben ik alleen maar blij met dit soort pagina’s. Eerder was ik eigenlijk hiervoor afhankelijk van Duitstalige tijdschriften op dit gebied. Dus extra aandacht hiervoor in Nederlandse tijdschriften kan zeker rekenen op mijn applaus. Maar mijn indruk was eerder altijd, dat dit soort projecten eigenlijk not done was. Is dit dus nou inderdaad een trend (in wording) naar jullie idee, of zie ik het wellicht verkeerd?

Auteur: Knitting Gwen

Welkom! Mijn naam is Gwen en ik hou erg van van breien en alles wat met wol, garen, stoffen en dergelijke te maken heeft. Dit kan heel breed zijn: van wat ik zelf maak, wat ik zie bij anderen, op festivals, markten, in musea, kunst, designs enzovoorts. Kortom: ik ben een knitting en yarnaddict!

2 thoughts on “Folkloristische trend?”

Geef een reactie

