Lana Grossa Cool Wool

Ooit was ik op zoek naar een garen, dat niet pluisde en niet kriebelde. Ik had al eens een colsjaal van Lana Grossa Magdalena Neuner Olympia (lekker bulky en warm) gemaakt voor een vriendin, maar dat kriebelde een beetje en pluisde ook wat haar kleding. Best vervelend als het garen grijs is en je hebt donkere kleding aan. Die grijze vezels blij je toch zien. Ze heeft die colsjaal overigens wel gewoon gedragen, mocht je het je afvragen šŸ˜‰

Even een paar foto’s van de colsjaal en het garen zelf.

voorbeeld-garen-lana-grossa-olympia

voorbeeld-project-lana-grossa-olympia

Omdat ik weer iets voor deze vriendin wilde maken, ben ik op zoek gegaan wat dan een goed alternatief materiaal zou zijn. De tip was Lana Grossa Cool Wool. Hetzelfde merk, maar gemaakt van ander materiaal. Olympia is van 53 % wol en 47% acryl. Cool wool is van 100% merino wol.

Een paar foto’s van de variant Cool Wool, zowel als bol als in een project.

Naar mijn idee een wol, die prettig breit en een mooi resultaat oplevert. Kortom ik ben er erg tevreden mee.

Lengte: 220 meter. Gewicht: 50 gram. Geadviseerde naalddikte: 2,5 – 3.

Auteur: Knitting Gwen

Welkom! Mijn naam is Gwen en ik hou erg van van breien en alles wat met wol, garen, stoffen en dergelijke te maken heeft. Dit kan heel breed zijn: van wat ik zelf maak, wat ik zie bij anderen, op festivals, markten, in musea, kunst, designs enzovoorts. Kortom: ik ben een knitting en yarnaddict!

2 thoughts on “Lana Grossa Cool Wool”

Geef een reactie

