Workshop Continentaal breien

Met enige vertraging toch de tijd gevonden om te vertellen over de workshop, die ik zou volgen bij Jeanet van Atelier Jaffari. Geval van “life happened while making other plans”.

Zaterdag 28 januari ging ik rond tien uur in de trein richting Arnemuiden. Het zou toch een rit van anderhalve uur enkele reis worden, dus ik wilde ook wel op tijd zijn. Stel dat er toch ineens iets zou zijn met de treinen…. Bovendien wilde ik ook eens rondstruinen in het centrum van Arnemuiden, waar ik wel vaker over gelezen en gehoord had. Al gewaarschuwd door Jeanet op haar blog, was ik er wel op voorbereid dat het ook weer niet zo groot was. Maar het leek me wel eens leuk daar rond te kijken, gewoon om je eigen land ook eens wat beter te leren kennen. Maar ik kan inmiddels wel de conclusie trekken, dat het inderdaad leuk om hier eens rond te struinen. In de zomermaanden is het waarschijnlijk ontzettend druk, maar nu lekker rustig.

Om half twee begon de workshop. Achter de winkel bevond zich het atelier met allerlei naaimachines, stoffen en fournituren. In het midden een tafel met koffie, thee en lekkers, daar omheen twaalf stoelen. Even zoveel vrouwen druppelden binnen: sommigen alleen, sommigen met bekenden. Ans stelde zich voor en introduceerde het continentaal breien met wat voorbeelden. Zelf koos ik ervoor om het continentaal te leren in combinatie met rondbreien op de rondbreinaald. Pittig wellicht om dat in twee uur te willen leren, maar de basis is nu wel mooi gelegd. Zeker omdat ik naast mensen zat, die duidelijk al gewend waren om dat te doen, kon ik tussendoor mooi meespieken. Ans liep gedurende de workshop rond om mee te kijken met je breiwerk, tips te geven, je weer op weg te helpen als je vast liep. De twee uur was wellicht kort, maar ik heb veel geleerd, gezien, gekletst, flink rode wangen ontwikkeld van de inspanning en concentratie. Maar het was ook ontzettend gezellig en leuk.

Ik zal thuis nog flink moeten oefenen met de draad links in plaats van rechts en de magic loop kan ook nog wat strakker om de gaatjes te voorkomen. Maar de workshop heeft me zeker veel inspiratie en plezier opgeleverd. Kortom: voor herhaling vatbaar en een tip voor anderen, als die in de buurt zijn en zoiets overwegen.

Auteur: Knitting Gwen

Welkom! Mijn naam is Gwen en ik hou erg van van breien en alles wat met wol, garen, stoffen en dergelijke te maken heeft. Dit kan heel breed zijn: van wat ik zelf maak, wat ik zie bij anderen, op festivals, markten, in musea, kunst, designs enzovoorts. Kortom: ik ben een knitting en yarnaddict!

3 thoughts on “Workshop Continentaal breien”

Geef een reactie

