Ja, wol!

Inderdaad, zo heet een wolwinkel in Rotterdam. Je vindt hem terug in het Oude Noorden aan Zwaanshals 283A. Vanmiddag wandelde ik daar binnen om te zien en te ervaren hoe deze winkel was. Mijn indruk kort samengevat: een verademing. Heerlijke wolletjes, diverse attributen, boeken en zeer veel ervaring en kennis van de eigenaresse. Ik heb volgens mij zeker wel drie kwartier in de winkel rondgelopen, gekeken, gevoeld aan wolletjes… De winkel Ja wol is dan ook zeker een aanrader.

Tot slot nog een tip: ze verkoopt sinds kort (als enige in Nederland) Wollmeise! Overigens niet via de webshop, maar alleen fysiek in de winkel. Komt dat dus zien.

Auteur: Knitting Gwen

Welkom! Mijn naam is Gwen en ik hou erg van van breien en alles wat met wol, garen, stoffen en dergelijke te maken heeft. Dit kan heel breed zijn: van wat ik zelf maak, wat ik zie bij anderen, op festivals, markten, in musea, kunst, designs enzovoorts. Kortom: ik ben een knitting en yarnaddict!

6 thoughts on “Ja, wol!”

    1. Het voelt ook heel fijn aan. De prijs voor een streng lacegaren van 200 gram is ongeveer 50 euro, maar de kwaliteit haal je er wel uit. De eigenaresse vertelde, dat ze bij het breien van een vest haar gedachten er niet helemaal bij had, waardoor de kabel niet goed ging. Ze kon het tot zes keer toe zonder problemen uithalen. De kwaliteit bleef hetzelfde. Ok, ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar dat klinkt wel goed.

      Like

Geef een reactie

