Online wol bestellen

Op het internet kom ik altijd hele leuke wolwinkels tegen. Best lastig om de verleiding te weerstaan: mijn voorraad garen is behoorlijk groot en ik wil eigenlijk hier eerst op  interen voordat ik weer nieuw garen kopen (maar dat is weer een ander blog waardig:-)). Maar ik merk dat als ik iets zou willen bestellen via het internet, dat dat ook vooral is als ik al weet, wat het voor garen is. Ik heb het dan vaak al eens eerder gebruikt. Ik weet dan ten slotte al wat ik precies wil hebben. 

Nu kom ik wel eens bij Wolplein en de Breiboerderij. Maar wat zijn nog meer aanraders? En bestel je sowieso wel eens online? Bestel je dan bepaalde dingen? Of maakt je dat niet uit? 

Auteur: Knitting Gwen

Welkom! Mijn naam is Gwen en ik hou erg van van breien en alles wat met wol, garen, stoffen en dergelijke te maken heeft. Dit kan heel breed zijn: van wat ik zelf maak, wat ik zie bij anderen, op festivals, markten, in musea, kunst, designs enzovoorts. Kortom: ik ben een knitting en yarnaddict!

8 thoughts on “Online wol bestellen”

      1. De eerste keren dat ik wol bestelde was omdat ik mee deed aan een Cal, en dan is het gewoon het pakket dat ik bestelde. Nu als er iets nieuws is, waag ik het erop. Werk ik er niet graag mee dan geef ik het door aan mijn mama (en omgekeerd). Soms ga ik inderdaad in een winkel eens voelen en kijken hoe bepaalde kleuren eruit zien, want kan al eens verschillen op het computerscherm. Probleem is dat als je zo een winkel binnen wandelt het onmogelijk is met lege handen buiten te gaan he. 😜

        Liked by 1 persoon

  1. Dat online bestellen is een echt “gevaar” voor de voorraad 😉 Ik kan er van mee spreken 🙂 Wat jij schrijft herken ik wel, ik koop de wol liever eerst in de stenen winkel en dan pas online omdat ik dan weet wat ik koop.
    Ik vind Wolhalla.nl heel leuk en ook dolopwol.com.

    Like

  2. Ik bestel regelmatig bij Wolplein en ook vaak bij de Hobbydoos. Daar hebben ze vaak dezelfde garens (en dezelfde aanbiedingen), maar daar kun je veel meer patronen vinden en soms lijken de kleuren ook anders. Vooral dat van die kleuren vind ik online heel lastig. Soms valt het mee, maar soms valt het ook wel eens tegen. Over de kwaliteit ben ik altijd wel heel erg tevreden, al heb ik per ongeluk ook wel eens slofjes gebreid van Alpaca en dat was niet echt praktisch.
    En inderdaad, omdat ik te krenterig ben om verzendkosten te betalen (ja, je bent Nederlander of je bent het niet), bestel ik vaak meer dan ik nodig heb….

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

