Tentoonstelling Van het naadje en de kous

Vandaag las ik weer eens bij op R@velry. En laat ik daar nou iets zien over een nieuwe tentoonstelling, die binnenkort te zien is. Dat is in het Nationaal Onderwijsmuseum in Dordrecht: Van het naadje en de kous. Wat is er te zien? Diverse voorbeelden van items, die gemaakt werden tijdens het schoolvak handwerken: breien, naaien, borduren enzovoorts.  De tentoonstelling loopt van 24 mei 2017 tot half mei 2018. Meer informatie vind je op de site van het museum.

Overigens zoeken ze schijnbaar nog vrijwilligers, die een aantal uren willen handwerken in het museum. Dus mocht je geïnteresseerd zijn, kan je contact opnemen met Petra Reijnhoudt van het Onderwijsmuseum. Voor meer informatie: link.

Zelf zal ik waarschijnlijk geen vrijwilligerswerk doen wegens tijdgebrek, maar ik wil zeker een bezoekje gaan brengen aan het museum om deze tentoonstelling te bekijken.

Auteur: Knitting Gwen

Welkom! Mijn naam is Gwen en ik hou erg van van breien en alles wat met wol, garen, stoffen en dergelijke te maken heeft. Dit kan heel breed zijn: van wat ik zelf maak, wat ik zie bij anderen, op festivals, markten, in musea, kunst, designs enzovoorts. Kortom: ik ben een knitting en yarnaddict!

5 thoughts on “Tentoonstelling Van het naadje en de kous”

Geef een reactie

